Reklamačný poriadok

Tento Reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok“) upravuje spôsob a podmienky reklamácie chýb tovaru zakúpeného spotrebiteľom prostredníctvom on-line obchodu Whittard of Chelsea od našej spoločnosti:

Narelle trade s.r.o., so sídlom Purkyňova 2740/45, 612 00 Brno-Královo Pole

IČ: 26217031

DIČ: CZ26217031            

zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne, oddiel C, vložka 37446

adresa na doručovanie: Narelle trade s.r.o., Purkyňova 2740/45, 612 00 Brno-Královo Pole

telefónne číslo: +420 733 316 590

kontaktný e-mail: horeca@whittardcz.cz

1.     Za aké chyby tovaru zodpovedáme?

1.1.   Ako predávajúci zodpovedáme za to, že vám bol dodaný tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá chyby. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:

-   má vlastnosti, ktoré boli medzi nami dohodnuté, ktoré opisujeme, alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy;

-   je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;

-   vyhovuje požiadavkám právnych predpisov;

-   sa hodí na účel, ktorý uvádzame, alebo na ktorý sa zakúpený tovar obvykle používa;

-   zodpovedá akosti, ktorá bola medzi nami dohodnutá, poprípade akosti, ktorú pre daný typ tovaru stanovia platné a účinné právne predpisy; a

-   nemá právne chyby, t. j. k tovaru nemá majetkové práva tretia osoba a tovar je vybavený dokumentmi a dokladmi potrebnými na riadne používanie tovaru.

Ďalej zodpovedáme za to, že sa tieto chyby nevyskytnú v záručnej dobe. Nad rámec zákonnej záručnej doby pre spotrebiteľa neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.

1.2.   Za chybu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Ak tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok.

2.     Aká je záručná doba?

2.1.    Pri nepoužitom spotrebnom tovare predstavuje záručná doba dvadsať štyri mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia záručná doba. 

2.2.    Ak je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, poprípade je na veci podliehajúcej rýchlej skaze uvedené obdobie, počas ktorého je možné vec použiť, trvá záručná doba do tohto dátumu. 

2.3.    V prípade, že vám bude tovar vymenený či opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely, nebeží nová záručná doba. Záručná doba sa však v takomto prípade predlžuje o obdobie, počas ktorého ste nemohli kvôli chybe tovar používať, t. j. najmä o obdobie, kedy je tovar v oprave.

3.     Aké práva z chybného plnenia máte?

3.1.    Vaše práva z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, najmä § 2099 až 2117 a tiež § 2165 až 2174.

3.2.    V súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami vám náležia najmä nasledujúce práva:

a)       Doplnenie toho, čo chýba

Ak vám dodáme tovar v menšom množstve, než aké bolo dohodnuté, alebo vám dodáme nekompletný tovar, máte právo na doplnenie toho, čo chýba.

b)      Zľava z kúpnej ceny

Pokiaľ pri prevzatí tovaru existovala na tovare chyba alebo sa chyba vyskytla v záručnej dobe, môžete požadovať vždy primeranú zľavu z kúpnej ceny.

c)       Výmena tovaru alebo chybnej súčasti tovaru

Výmenu tovaru alebo chybnej súčasti tovaru môžete požadovať vždy, pokiaľ to nie je neúmerné k povahe chyby (t. j. najmä v prípade, kedy nie je možná bezprostredná oprava veci) a pokiaľ nejde iba o nepodstatné porušenie zmluvy.

Právo na výmenu tovaru vám prináleží v prípade, že je chybná iba časť (súčasť) tovaru. Pokiaľ v priebehu reklamačného konania dôjdeme k záveru, že je chybná iba súčasť tovaru, vymeníme vám túto súčasť.

Požadovať výmenu tovaru nemôžete pri tovare predávanom za nižšiu cenu. Namiesto toho môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny.

d)     Oprava veci

Ak je možné tovar opraviť, náleží vám právo na bezplatné odstránenie chyby. Ak sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, budeme vás neodkladne informovať a môžete zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.

e)     Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) 

Vrátenie peňazí môžete požadovať iba za predpokladu, že:

-     dodanie chybnej alebo nekompletnej veci z našej strany zakladá podstatné porušenie zmluvy; alebo

-     nie sme schopní odstrániť chybu, kvôli ktorej nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo

-     tovar nemôžete riadne používať kvôli opakovanému výskytu chyby po oprave (výskyt tej istej chyby po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo

-     sa na tovare vyskytne väčší počet chýb (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných chýb, z ktorých každá bráni riadnemu používaniu tovaru); alebo

-     nedodržíme lehotu na vybavenie reklamácie/nedohodneme nápravu do 30 dní od uplatnenia reklamácie.

3.3.    Podmienkou na výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) je, že vrátite vec v tom stave, v akom ste ju obdržali. Výnimkou sú prípady, kedy:

a)   došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky s cieľom zistenia chyby veci;

b)   ste použili vec ešte pred objavením chyby;

c)   ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím; alebo

d)   ste vec predali ešte pred objavením chyby, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.

4.     Kedy nie je možné práva z chybného plnenia uplatniť?

4.1.    Práva z chybného plnenia vám nenáležia, pokiaľ:

-   ste o chybe pred prevzatím veci vedeli;

-   ste chybu sami spôsobili; alebo

-   uplynula záručná doba.

4.2.    Záruka a nároky zo zodpovednosti za chyby sa ďalej nevzťahujú na:

-   opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním (za opotrebenie spôsobené používaním sa považuje aj zníženie kapacity batérií a akumulátorov);

-   veci predávané za nižšiu cenu – iba vo vzťahu k chybe, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá; alebo

-   veci, ak to vyplýva z ich povahy (najmä tovar, ktorý zo svojej povahy nemôže vydržať po celé obdobie trvania záručnej doby).

5.     Ako postupovať pri reklamácii?

5.1.    Reklamáciu u nás uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia chyby. 

5.2.    Reklamácie prijímame v našej prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, a v našom sídle. Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť našu prevádzkáreň.

5.3.    Odporučený postup pri reklamácii:

-   pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete vopred informovať telefonicky, e-mailom či písomne;

-   zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z chybného plnenia ste si zvolili, teda či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o doplnenie toho, čo chýba, zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo jeho chybnej súčasti, opravu veci, vrátenie peňazí, poprípade ďalšie práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom;

-   reklamovaný tovar nám doručte spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (inak než na dobierku, ktorú nepreberáme) na adresu sídla alebo prevádzkárne, pričom pri zasielaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu;

-   pre uľahčenie postupu je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s opisom chyby a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.

Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.

5.4.    Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt chyby a uplatnené právo zo zodpovednosti za chyby predanej veci. 

5.5.    O doručenej reklamácii rozhodujeme ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný podľa druhu výrobku či služby potrebnej na odborné posúdenie chyby. Reklamácia vrátane prípadného odstránenia chyby bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa nedohodneme na dlhšej lehote.

5.6.    Pokiaľ zvolíte právo, ktoré vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (najmä pri neodstrániteľných chybách alebo v prípade výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás neodkladne kontaktovať. V takomto prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

5.7.    Pri reklamácii vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete. Ďalej (po vybavení reklamácie) vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dĺžke jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5.8.    V súlade s občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Vezmite na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej treba vytknúť chybu.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 19. 5. 2018

 

Späť do obchodu