Reklamačný poriadok pre podnikateľov a právnické osoby

Tento Reklamačný poriadok pre podnikateľov a právnické osoby (ďalej len „reklamačný poriadok“) upravuje spôsob a podmienky reklamácie chýb tovaru zakúpeného podnikateľom či právnickou osobou prostredníctvom on-line obchodu Whittard of Chelsea od našej spoločnosti:

Narelle trade s.r.o., so sídlom Purkyňova 2740/45, 612 00 Brno-Královo Pole

IČ: 26217031

DIČ: CZ26217031              

zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne, oddiel C, vložka 37446

adresa na doručovanie: Narelle trade s.r.o., Purkyňova 2740/45, 612 00 Brno-Královo Pole

telefónne číslo: (+420) 733 316 590

kontaktný e-mail: horeca@whittardcz.cz

1.     Zodpovednosť predávajúceho za chyby

1.1.    Predávajúci zodpovedá za to, že tovar pri prevzatí nemá chyby. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:

-   je v dohodnutom množstve;

-   zodpovedá akosti a vyhotoveniu, ktoré boli medzi kupujúcim a predávajúcim dohodnuté, prípadne podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy, poprípade podľa účelu patrného zo zmluvy; inak na účel obvyklý;

-   za chybu tovaru je taktiež považovaná situácia, kedy predávajúci dodá kupujúcemu iný tovar, než aký bol medzi nimi dohodnutý;

-   nemá právne chyby, t. j. k tovaru nemá majetkové práva tretia osoba a tovar je vybavený dokumentmi a dokladmi potrebnými na riadne používanie tovaru.

Predávajúci neposkytuje žiadnu záruku za akosť a ustanovenie § 2113 občianskeho zákonníka sa neuplatní, ak nebude individuálne dohodnuté inak.

1.2.    Za chybu tovaru nie je možné považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.

2.     Práva kupujúceho z chybného plnenia

2.1.    Práva kupujúceho z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, najmä § 2099 až 2117.

2.2.    Pokiaľ je chyba tovaru podstatným porušením zmluvy, náležia kupujúcemu tieto práva z chybného plnenia:

a)     odstránenie chyby dodaním novej veci bez chyby alebo dodaním chýbajúcej veci;

b)     odstránenie chyby opravou veci;

c)     primeraná zľava z kúpnej ceny; alebo

d)     odstúpenie od zmluvy.

2.3.    Pokiaľ je chyba tovaru nepodstatným porušením zmluvy, môže kupujúci požadovať:

a)     odstránenie chyby; alebo 

b)     primeranú zľavu z kúpnej ceny. 

2.4.    O zvolenom spôsobe riešenia reklamácie je kupujúci povinný informovať predávajúceho pri oznámení chyby, inak o ňom rozhodne predávajúci. Vykonanú voľbu je možné meniť iba po dohode s predávajúcim.

Pokiaľ kupujúci považuje chybu za podstatné porušenie zmluvy, je povinný to predávajúcemu doložiť.

Kupujúci berie na vedomie, že kým neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je predávajúci oprávnený dodať mu chýbajúci tovar alebo odstrániť právnu chybu (najmä dodať chýbajúce dokumenty).

2.5.    Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nie je možné požadovať v prípade, že kupujúci nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal. To neplatí v prípade, že:

a)     došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky s cieľom zistiť chybu veci;

b)     kupujúci použil vec ešte pred objavením chyby;

c)     kupujúci nespôsobil nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím; alebo

d)     kupujúci vec predal ešte pred objavením chyby, alebo pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá mu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

3.     Nemožnosť uplatnenia práv z chybného plnenia

3.1.    Práva z chybného plnenia kupujúcemu nenáležia, pokiaľ o chybe pred prevzatím veci vedel alebo chybu sám spôsobil.

3.2.    Nároky zo zodpovednosti za chyby sa ďalej nevzťahujú na:

-   opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním;

-   veci predávané za nižšiu cenu – iba vo vzťahu k chybe, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá; alebo

-   ak to vyplýva z povahy veci.

4.     Postup pri reklamácii

4.1.    Kupujúci je povinný reklamáciu u predávajúceho uplatniť bez zbytočného odkladu od zistenia chyby. Na prijímanie reklamovaného tovaru je určená kontaktná adresa predávajúceho.

4.2.    Záväzný postup pri reklamácii:

-   pre rýchlejšie vybavenie môže kupujúci o reklamácii vopred informovať predávajúceho telefonicky, e-mailom či písomne;

-   kupujúci je povinný informovať predávajúceho o tom, aké právo z chybného plnenia si zvolil, opísať chybu a/alebo opísať, ako sa prejavuje;

-   reklamovaný tovar doručí kupujúci predávajúcemu (inak než na dobierku, ktorú predávajúci nepreberá), pričom pri zasielaní je kupujúci povinný zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu;

-   kupujúci k tovaru priloží doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad – faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru.

4.3.    Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy bol predávajúcemu doručený reklamovaný tovar. 

4.4.    V súlade s občianskym zákonníkom má kupujúci právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musí uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej treba vytknúť chybu.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 19. 5. 2018

Späť do obchodu